Welkom bij ons Huset Alcamaro!

Wat heerlijk dat u uw plekje voor de vakantie in Noorwegen aan het zoeken bent en dat u bij ons bent aangekomen!

Wij zijn Alex, Carina, Manouck & Rodhi Jong en wonen sinds Juli 2022 op deze fantastische plek in het huis naast de accomodatie.

Midden in de natuur en toch op relatief kleine afstand van de winkels en dergelijke.

De ruimte waarin de accomodatie zich nu bevindt, was voorheen één grote ruimte die de vorige bewoners gebruikten voor feestjes en familie-bijeenkomsten.

Wij hebben zelf de ruimte aangepast, muurtjes geplaatst voor de slaapkamers en een badkamer er in gemaakt.

En… We zijn er best een beetje trots op. Wat een heerlijke ruimte om in te verblijven.

Het eerste doel was om deze ruimte te maken voor familie en vrienden. Maar nadat het klaar was, hebben we ervoor gekozen om ons Huset Alcamaro ook aan te bieden op verschillende verhuur-sites. En zodoende kunt u dus fijn bij ons in het appartement verblijven!

En niet alleen binnen is het fijn om te zijn, maar ook buiten is het volop genieten.

Op het terrein staan 2 picknickbanken. 's Ochtends kunt u heerlijk in het zonnetje op de picknickbank vlakbij de ingang van het appartement uw koffie drinken, terwijl u 's middags misschien liever beneden zit en uit kunt kijken over de weilanden.

En mocht u zin hebben in een wandelingetje, loopt u zo het bos in.

Ons Huset Alcamaro ligt zo'n 50 km boven Kristiansand, dus een uurtje vanaf het vliegveld en vanaf de haven waar de Colorline & Fjordline vanuit Denemarken aanleggen. Dus ideaal, weinig reistijd zodra u in dit prachtige land bent aangekomen.

We zitten 4 km van het dorp Bjelland. Daar bevindt zich een supermarkt, de kerk, de sporthallen en de basisschool.

Voor de wat grotere dorpen/steden bent u met de auto 20 minuten onderweg. Dus eigen vervoer is wel echt heel belangrijk hier.

Er is beneden in het dorp een bushalte, waar de bus stopt die u (2x per dag) naar Mandal kan brengen.

Een andere bushalte waar u de bus kunt nemen naar Kristiansand of Evje is in Hægeland. Deze bus gaat meerdere keren per dag.

We hebben vooral veel natuur om ons heen. Bossen, een zwemmeer en open weilanden waar in het voorjaar en zomer de hertjes/reeën en elanden lopen.

Je komt hier echt volop tot rust!

De laatste nieuwtjes...!

Donderdag 14 Maart 2024

De 3e slaapkamer, het halletje en de toilet uit af!

De slaapkamer en het gangetje zijn zachte kleuren groen, waardoor je je meteen al een heel ontspannen gevoel krijgt.

Er hangt een televisie aan de muur en de bedden (180x200) zijn elektrisch verstelbaar. Heerlijk een beetje extra luxe!

Deze kamer is niet los te boeken, maar is beschikbaar als u Huset Alcamaro met 3 slaapkamers boekt. U betaalt iets meer, maar u krijgt er ook erg veel voor terug.

Maandag 19 Februari 2024

Yoehoee...sinds vanochtend 11.00u staat deze website online! Nog niet helemaal klaar, maar dat kunnen we in de loop van de tijd aanvullen/veranderen. Zo willen we nog vertaalbuttons plaatsen, zodat deze site gelezen kan worden in het Nederlands, Noors, Duits en Engels. Maar dat kost wat tijd en dus is dat nog niet helemaal klaar. Zodra deze gereed zijn, zullen we ze toevoegen en kunt u ze gebruiken

Maar voor nu zijn we heel blij met hoe het er nu uit ziet. Het was ook erg leuk om te maken, trouwens.

Mocht u nog suggesties hebben, laat het ons gerust weten!!